Dag 3 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Ashley de Mol

Blijf op de hoogte en volg Ashley

21 Oktober 2017 | China, Sjanghai

Vandaag zijn we, zoals ik gister al vertelde naar de yuyuan garden geweest en naar de bund.
We zijn met een grote groep vertrokken vanuit het hotel richting de stad met de metro. De chinezen blijven ons een leuke bezienswaardigheid vinden en kijken ons dus ook gek aan. Wij Hollanders zijn al erg gewend aan het duwen in de metro's en maken hier dus ook goed gebruik van. Of de chinezen hier blij mee zijn is een andere vraag.

De yuyuan garden was mooi maar erg druk. Ook hier waren we een attractie en maakte wij niet alleen foto's van elkaar maar maakte chinezen ook foto's van ons. En!! We hebben hier een Belg 'ontmoet'. De eerste tot nu toe!

Na de yuyuan garden zijn we richting de skyline gelopen waar je alle hoge gebouwen goed kon zien! Ook lagen hier veel boten en kwamen er veel oude schepen voorbij gevaren. We zijn hier opgesplitst en we hebben nog op de skyline gelopen. Daarna wilden we wat gaan eten, dit was nog niet zo gemakkelijk te vinden en we zijn meer de stad terug ingelopen. Onderweg kwamen we nog een mooie muur tegen van bloemen. Waarbij een van ons ook op de foto 'moest' met een chinees.

Nadat we gegeten hebben zijn we met de metro naar de overkant van de skyline gegaan en hebben we hier wat rondgelopen. Met als eindbestemming de Shanghai World Financial Centre. De op 1 na hoogste toren van Shanghai. Hier zijn we met de hele groep (die mee waren) naar boven geweest! Dit was een hele ervaring op zich!

We hebben de stad bij dag en nachtlicht gezien en hebben alle lichtjes zien aangaan. Op de bovenste verdieping, verdieping 100(!!!), was een deel van de vloer van glas en kon je zo naar beneden kijken, best eng maar zeker de moeite waard!!

• 22 Oktober 2017 - 11:24

Anita:

Hoi Ashley,
    Net alles gelezen....super leuk.
    Veel foto's maken hè....kunnen we strakjes alles zien.
    Nog veel plezier xxx

Ashley

Hallo allemaal, Woensdag 18 oktober vertrek ik met 14 andere studenten voor 4 weken naar China. Onze eerste stop zal zijn in Shanghai. Hier brengen we in totaal 3 weken door. De overgebleven week zijn we te vinden in Peking / Beijing. Via deze site wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avontuur in China door verhalen en foto's te plaatsen.

Actief sinds 11 Okt. 2017