Dag 5 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Ashley de Mol

Blijf op de hoogte en volg Ashley

23 Oktober 2017 | China, Sjanghai

De dag begon al goed. Na het ontbijt en ons standaard ochtend ritueel zouden we om 7:45 uur opgehaald worden bij de lobby van het hotel zodat we om 8:00 uur in het ziekenhuis zouden zijn. We hebben uiteindelijk meerdere keren contact moeten leggen met een docent. Om 8:45 kwam dan eindelijk een student die ons naar het ziekenhuis bracht.
Hier moesten we wachten in een kamertje tot er een aantal zusters ons kwamen halen. We hebben toen een rondleiding gehad op een VIP afdeling. Het leek wel een hotel. Je betaald hier ook (omgerekend) 260 euro per dag. Dus dit is alleen voor de rijkere chinezen. Hierna zijn we warm water gaan drinken in een soort rust ruimte en daarna zijn we gaan eten in de kantine.
Hier hebben we allemaal noodles op en de chinezen vonden het erg leuk om ons te zien eten. Hierna zijn we terug naar de rust ruimte gegaan voor 2 uur!!! Hier zijn we dus ook allemaal in slaap gevallen..

Om half 2 werden we opgehaald en zijn we naar een cardio afdeling gebracht. Hier zijn we erg goed begeleid en hebben we veel gezien. Van een anamnese, infuusprikken bij een nieuwe opname tot een man die in kritieke toestand binnen kwam. We mochten werkelijk bij alles en iedereen meekijken!
Dit werd overigens niet aan de patiënten gevraagd! Het was apart om te zien hoe 'niet privé' ze hier omgaan met de patiënten.

Om 3 uur waren we klaar met onze eerste ziekenhuisstage dag. We zijn toen teruggelopen richting het hotel. Waar we nog wat boodschappen gedaan hebben. Om 18.00 uur zouden we met een groep gaan eten bij het restaurant waar we gister gegeten hebben, omdat een aantal er nog niet waren geweest.

• 24 Oktober 2017 - 10:59

Marlies Smeekes:

Hey Ashke,

Super leuk om jou zo te kunnen volgen, wanen wij ons ook een beetje in China.
    Wel leuk dat jullie de eerste dagen alles konden verkennen, alvorens te beginnen waar voor je komt.
    Kennis maken met de medische wereld in China.
    En het eerste grote verschil is je al opgevallen wat betreft het omgaan met de patiënt!
    Er zullen zeker nog meerdere verschillen zijn, ik ben benieuwd.
    Wat betreft die 2 uur rust tijd tijdens je werk kan ik mij wel in vinden, mag hier ook wel ingevoerd worden hahahahaha.
    Ik ben benieuwd wat je nog meer gaat mee maken, neem ons mee op je reis in China.

Veel liefs van Tante Marlies

Ashley

Hallo allemaal, Woensdag 18 oktober vertrek ik met 14 andere studenten voor 4 weken naar China. Onze eerste stop zal zijn in Shanghai. Hier brengen we in totaal 3 weken door. De overgebleven week zijn we te vinden in Peking / Beijing. Via deze site wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avontuur in China door verhalen en foto's te plaatsen.

Actief sinds 11 Okt. 2017