Dag 8 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Ashley de Mol

Blijf op de hoogte en volg Ashley

26 Oktober 2017 | China, Sjanghai

Vandaag werden we om half 9 verwacht op de campus hier werden we opgewacht door een Chinese dame die ons naar boven bracht. We kregen namelijk taichi les. Dit was echt anders dan we verwacht hadden. Het waren hele rustige gecontroleerde bewegingen en o wee als je een voetje verkeerd zetten.. we hadden een strenge docent die ook niet echt plezier uitstraalde maar ach.. we waren weer wat gekke bewegingen rijker.

Hierna kregen we les over de traditionele Chinese medicatie. Dit keer ging het niet over accupunctuur en cupping maar over kruiden en planten die gebruikt worden bij het genezen van bepaalde ziekten. We kregen van deze man een van de boeken die dat hij zelf geschreven had! Erg leuk! En we kregen een zakje met kruiden die je dan als thee moet opdrinken. Erg leuke les.

We hebben gelucht op de campus het was weer een verrassing wat we vandaag konden kiezen.. en ze scheppen ook zoveel op..

Na de lunch kregen we les in Chinees spreken. Deze les kregen we van een Amerikaanse mevr. die zelf een aantal jaar geleden hier naartoe gekomen is en zelf ook de taal heeft moeten leren. Ze heeft ons een aantal woorden en zinnen geleerd en natuurlijk al die verschillende klanken die ze gebruiken.

Hierna zijn we met een kleine groep richting de stad gegaan om nog wat rond te kijken bij de 'old town'. De souveniers worden met porties aangeboden en het afdingen blijft leuk. We hebben ook door smalle straatjes gelopen waar de kleding aan de waslijn boven de straat hing etc. Erg 'leuk' om dit ook eens te zien. Daarna zijn we door het park naar de bund gelopen en hebben we nog wat foto's van de skyline gemaakt 'bij nacht'.
Nadat we allemaal onze foto's gemaakt hadden zijn we een eettentje gaan zoeken. We kwamen bij een westers eettentje uit waar we uiteindelijk lekker gegeten hebben!

Ashley

Hallo allemaal, Woensdag 18 oktober vertrek ik met 14 andere studenten voor 4 weken naar China. Onze eerste stop zal zijn in Shanghai. Hier brengen we in totaal 3 weken door. De overgebleven week zijn we te vinden in Peking / Beijing. Via deze site wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avontuur in China door verhalen en foto's te plaatsen.

Actief sinds 11 Okt. 2017