Dag 10 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Ashley de Mol

Blijf op de hoogte en volg Ashley

28 Oktober 2017 | China, Sjanghai

Vanmorgen om 8:00uur stonden we beneden bij de lobby om de docent uit te zwaaien die vandaag zou vertrekken. Er waren een aantal van de studenten die gedag kwamen zeggen. En zo is de eerste van ons vertrokken en dat wil zeggen dat we bijna op de helft zijn van onze China reis.

Om half 11 zijn we met een groepje vertrokken richting de confusius tempel. Dit was een erg leuke tempel en een moment om even helemaal tot rust te komen. Het was er erg rustig en je had geen last van het stadsleven wat eromheen lag. We hebben ook met zijn alle zichtbaar genoten van de rust.
Bij de tempel hebben we nog een thee ceremonie bijgewoond. Hier liet de man allerlei verschillende thee smaken proeven. Je moet dan niet denken aan zakjes thee, maar thee van kruiden en planten. Erg leuk om een keer mee te maken! Ook krijgen we een lijst waarop te zien was welke thee goed was bij welke ziekte of aandoening. Ook kregen we van deze man een boekje wat normaal gegeven wordt aan studenten om de Chinese taal onder de knie te krijgen.

Na de thee ceremonie zijn we door echte oude straatjes van Shanghai naar de flower, bird and cricket markt gelopen. Dit is een markt waarop je dus zowel planten als dieren kunt kopen. De dieren daar vind ik erg zielig. Er zitten puppy's en kittens in kleine hokjes en worden voor omgerekend 20 euro aangeboden. Ook zie je veel schildpadden en vissen die in veel te kleine hokjes leven. En schildpadden waarbij de schild geverfd is. Of kikkers in allerlei kleuren.
De beesten die je het meest zag waren krekels en ze maakte ook allemaal geluid. Je had erg grote krekels en kleinere. De krekels hier worden blijkbaar ook gebruikt om tegen elkaar te vechten. Bizar.

Hierna zijn we teruggelopen naar de metro en hebben we in de buurt van het hotel mogen nog wat gegeten.

Ashley

Hallo allemaal, Woensdag 18 oktober vertrek ik met 14 andere studenten voor 4 weken naar China. Onze eerste stop zal zijn in Shanghai. Hier brengen we in totaal 3 weken door. De overgebleven week zijn we te vinden in Peking / Beijing. Via deze site wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avontuur in China door verhalen en foto's te plaatsen.

Actief sinds 11 Okt. 2017