Dag 19 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu Dag 19 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu

Dag 19

Door: Ashley de Mol

Blijf op de hoogte en volg Ashley

06 November 2017 | China, Sjanghai

De laatste week in China is ingegaan. We hebben deze week wat lessen op school. Om half 8 moesten we bij de lobby staan zodat we om 7:50 in de les zouden zitten. We waren op tijd. Uiteindelijk bleek dat de les om 8:15 pas begint en.. ze hadden een toets. Dus wij hebben in duo's de toets mee mogen maken. Dat viel nog niet tegen met onze basiskennis over 'maternal-newborn nursing'. De studenten luisteren hier beter als bij ons heb ik het idee en ze gebruiken hier de telefoon'zak' wel (grote 'zak' die ophangt waar je tijdens de les je telefoon in stopt.

De tweede les die we hadden ging over kinderen van 0-2 jaar. De uitleg was in het Engels maar erg simpel toegelicht. De docent vertelde dat dit gebeurde omdat een groot deel van de chinezen niet of slecht Engels spreekt en het dus lastig is om het te begrijpen. Na deze les hadden we pauze en hebben we gegeten in het restaurant van de campus.

Na de pauze hadden we een andere les waarbij we weer begonnen met een korte toets. Waarbij we afkortingen moesten opschrijven of moesten uitschrijven. Daarna kregen we les over jicht. Deze uitleg verliep al wat vlotter maar ze legde wel ieder woord, wat ook maar een beetje lastig leek, goed uit.

Na deze les hadden we nog een les biologie maar ook hier waren ze aan het voorbereiden op een toets. En dus zijn we eerder weggegaan.

We zijn toen met een kleine groep richting de faked market gegaan om nog wat souvenirs te kopen. Daarna hebben we samen wat gegeten.

• 06 November 2017 - 19:08

Diana:

Hoi Ashley,

Wat een prachtige reis. Wat hebben jullie veel gedaan en gezien.
    De foto’s zijn ook prachtig.

Geniet van je laatste week in China.
    Veel plezier nog.

Groetjes Jan en Diana Prop

Ashley

Hallo allemaal, Woensdag 18 oktober vertrek ik met 14 andere studenten voor 4 weken naar China. Onze eerste stop zal zijn in Shanghai. Hier brengen we in totaal 3 weken door. De overgebleven week zijn we te vinden in Peking / Beijing. Via deze site wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avontuur in China door verhalen en foto's te plaatsen.

Actief sinds 11 Okt. 2017