Dag 13 - Reisverslag uit Peking, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Peking, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: Ashley de Mol

Blijf op de hoogte en volg Ashley

31 Oktober 2017 | China, Peking

Vandaag was het vroeg opstaan. Half 6 maar liefst. We moesten om 7 uur gepakt en klaargemaakt beneden in de lobby staan. We moesten toen allemaal uitchecken. Om half 8 werden we met een bus opgehaald en naar het trein station gebracht. De busreis was wederom met de leuke chauffeur die zo goed kon rijden. Niet dus. We hebben ons we goed moeten vasthouden de hele rit.

Aangekomen op het trein station leek het wel een luchthaven. Onwijs groot en nadat je al je bagage door de douane had gelaten en jezelf ook. Waren er allerlei winkeltjes. We moesten nog een half uurtje wachten voor we konden inchecken. Een aantal zijn koffie gaan halen. De docent dacht 20 min voor vertrek nog even koffie te kunnen gaan halen. Niet het beste idee waardoor we moesten haasten om de trein nog te halen. De trein is een hoge snelheidstrein. We reizen 5 uurtjes over ongeveer 1200 km.

In de trein hadden we allemaal een ruime zitplek alleen moesten we onze koffers aan het begin van de coupe zetten. Tijdens de reis komen er mensen met eten en drinken langs. Nadeel: ze praten alleen chinees en ze rennen zo ongeveer voorbij.

Na 6 uurtje (15:45) kwamen we aan in Beijing. De reis duurde dus langer dan ons van te voren verteld was wat altijd een grote tegenvaller is natuurlijk.
Op het trein station zijn we opgevangen door onze reisleider voor de komende dagen dhr. Ma. Deze beste man liet ons met onze koffers de metro in gaan. Wederom hadden we de goede hoop, dat net als vorig jaar, als koffers in een busje naar het hotel gebracht zouden worden. Na veel boze mensen bij de roltrappen en veel gesjouw zijn we na veel haltes en een keer overstappen aangekomen bij het hotel! Het hotel ligt direct bij de uitgang van de metro. Ideaal.

Dachten we... het hotel is oude vies. Van stofzuigen hebben ze nog nooit gehoord geloof ik en ook de vloerbedekking ligt er al zeker 100 jaar. Ten opzichte van het vorige hotel is dit een grote domper, maar goed.. het is maar voor 4 nachtjes!

Vanavond heeft dhr. Ma ons meegenomen naar een all you can eat restaurant. Dit was prima te doen, voor 1 avond. We konden o.a. friet, kipnuggets, pizza, pasta en sushi eten. Niet alles was naar wens, maar goed we hebben onze magen weer gevuld en zijn daarna met de metro terug naar het hotel gegaan.

Ashley

Hallo allemaal, Woensdag 18 oktober vertrek ik met 14 andere studenten voor 4 weken naar China. Onze eerste stop zal zijn in Shanghai. Hier brengen we in totaal 3 weken door. De overgebleven week zijn we te vinden in Peking / Beijing. Via deze site wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avontuur in China door verhalen en foto's te plaatsen.

Actief sinds 11 Okt. 2017