Dag 16 - Reisverslag uit Peking, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Peking, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: Ashley de Mol

Blijf op de hoogte en volg Ashley

03 November 2017 | China, Peking

Vandaag zijn we om 9 uur vertrokken richting het zomer paleis. We hebben hier de hele route omhoog gewandeld waarna we een leuk uitzicht hadden. Onderweg naar de top waren we weer een attractie voor een aantal chinezen en school kinderen vinden ons sowieso heel verrassend.

Nadat we terug beneden aangekomen waren bij het zomerpaleis zijn we richting het water gelopen waar we normaal gesproken met een bootje zouden gaan varen. Helaas ging dit niet door want er stond te veel wind. We zijn daarna via de kust terug gelopen naar de metro om vervolgens naar het olympisch stadion te gaan.

Bij het olympisch stadion hebben we alleen buiten op het grote plein gelopen en foto's gemaakt. Ook hier waren er weer chinezen die graag met ons op de foto wilde. Onze gids was hier al erg moe. Dhr. Ma is ook al 60 jaar oud en het is erg inspannend voor hem.

Na het olympisch stadion heeft dhr. Ma ons gebracht naar een markt waar we allerlei traditionele Chinese dieren konden eten. Denk aan schorpioenen, slangen, maden etc. Hier hebben we wat gelopen en geproefd. Niet alles want een levende schorpioen op een stokje trekt mij nu niet echt. (Worden nog klaargemaakt voor je ze kunt eten hoor!)

Eenmaal terug bij het hotel zijn we op zoek gegaan naar een restaurantje. We kwamen terecht bij een restaurantje waarbij we weer een grote draaischijf in het midden hadden. De docent heeft allerlei eten besteld en we hebben er allemaal van genoten. Inclusief rijstwijn. Uiteindelijk hebben we gegeten en gedronken voor (omgerekend) nog geen 8 euro p.p.

Ashley

Hallo allemaal, Woensdag 18 oktober vertrek ik met 14 andere studenten voor 4 weken naar China. Onze eerste stop zal zijn in Shanghai. Hier brengen we in totaal 3 weken door. De overgebleven week zijn we te vinden in Peking / Beijing. Via deze site wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avontuur in China door verhalen en foto's te plaatsen.

Actief sinds 11 Okt. 2017