Dag 7 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Ashley de Mol

Blijf op de hoogte en volg Ashley

25 Oktober 2017 | China, Sjanghai

Vandaag zijn we wederom om 8 uur vertrokken richting het ziekenhuis. We werden opgevangen door de verpleegkundigen en begeleid naar de TCM (traditional Chinese medication) hier hebben we accupunctuur en cupping gezien. Onze docent heeft zelf ook cupping gehad op de rug/nek. Dit voelde gek aan vertelde ze. Ook had ze paarse plekken daarna op haar rug. Daarna zijn we door de arts meegenomen naar de TCM apotheek. Waar allerlei zakjes lagen met kruiden die hun gebruiken. Uiteindelijk kregen we 2 zakjes mee. Daarna zijn we naar een soort kantoor gegaan waar we met een maler de kruiden konden malen en ieder kreeg een chinees gekleurd zakje waarin je dit kon bewaren. Op het zakje staat 'geluk' en 'veiligheid'.
Erg leuk souvenier!

Hierna hadden we pauze en zijn we met de groep naar het winkelcentrum gelopen waar we gister ook waren. Hier hebben we wat gegeten en gedronken. En sommige van ons wat gewinkeld. Daarna zijn we teruggegaan naar het ziekenhuis.

Toen mochten we mee kijken bij een verpleegkundige die gespecialiseerd is in stoma's. Zij was ook de enige in het hele ziekenhuis die de stoma's mocht behandelen. Dit gaat hier echt heel apart.. terwijl ze met een patiënt bezig zijn komen er andere mensen met een (ik denk) afspraakkaart binnen lopen.. dit zou bij ons echt niet gewaardeerd worden. Sowieso heb ik het idee dat er nooit aan een patiënt gevraagd wordt of het goed is dat wij meekijken.

Hierna hebben we nog meegekeken bij het verzorgen van PICC. Dit was niet heel spectaculair maar ook hier staan de mensen in de deuropening te wachten tot er een plek vrij is. Ze zitten ook met 3 naast elkaar in een erg klein kamertje. Wel wordt dit erg steriel verzorgd!

Nadat we in het ziekenhuis klaar waren zijn we met een deel van de groep naar de faked market geweest. Een hele ervaring.. het is een markt waar je allerlei Chinese spullen kunt kopen. Je doel op zo een markt is: afdingen en dat hebben we dus ook regelmatig gedaan!
Je wordt constant aangesproken en er worden dingen aangesmeerd.

Nadat we voor vandaag even genoeg hadden gezien op de markt zijn we terug naar het hotel gegaan en hebben we nog wat gegeten!

Ashley

Hallo allemaal, Woensdag 18 oktober vertrek ik met 14 andere studenten voor 4 weken naar China. Onze eerste stop zal zijn in Shanghai. Hier brengen we in totaal 3 weken door. De overgebleven week zijn we te vinden in Peking / Beijing. Via deze site wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avontuur in China door verhalen en foto's te plaatsen.

Actief sinds 11 Okt. 2017