Dag 20 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu Dag 20 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu

Dag 20

Door: Ashley de Mol

Blijf op de hoogte en volg Ashley

07 November 2017 | China, Sjanghai

Vandaag moesten we wederom om 8 uur op de university zijn voor een les. We hadden voor deze les gister al een document gehad die we vandaag konden gebruiken. De les bestond uit een powerpoint en telkens waren er woorden te zien op de powerpoint die wij op het formulier nog moesten invullen. Een deel van de studenten zit tijdens de les te slapen en hier wordt verder weinig aan gedaan. Soms worden ze even wakker gemaakt, maar ook niet bij iedere les.

Na de les zouden we een lange pauze hebben van 3 uur, omdat de les hierna wederom een toets was waar we dit keer niet bij mochten zijn. We zijn koffie gaan drinken bij een koffietentje en zijn daarna gaan eten op de campus. Tijdens het eten kregen we te horen dat ook de lessen in de middag niet doorgaan. Dit vanwege de nurse contest aankomende zaterdag.

Nadat we dit wisten zijn we met de verpleegkunde groep naar de stad vertrokken en hebben we wat door de old town gelopen met vele kraampjes en winkeltjes. We hebben door steegjes gelopen waar we de echte chineze wijkjes zagen. Erg sneu om te zien hoe groot het verschil tussen arm en rijk is hier.
De docent wist aan het eind van de middag een leuk eettentje.. wat achteraf tegen viel. En de wc was het smerigste wat we tot nu toe gezien hebben. Het waren gewone wc's maar op de rand van de wc kon je alles terugvinden wat de vorige bezoekers geloosd hadden en kinderen die het niet op konden houden werden gewoon door hun ouders boven de vuilnismand gehouden waar ze hun behoefte konden doen. Terwijl we daarna stonden te wachten op de anderen kwam er een vies beest (grote tor of kakkerlak) op ons aflopen waardoor het hele restaurant wist dat wij er waren.

Nadat we uitgegeten waren en alles goed gedesinfecteerd hadden zijn we doorgelopen richting de bunt om de skyline bij nacht te zien. Niet iedereen had dit al gezien. Een deel van de groep is toen al terug naar het hotel gegaan. Met een kleine groep zijn we een langere tijd blijven zitten op een trap met uitkijk op de skyline. We waren ook weer erg in trek bij de chinezen en zijn meerdere malen op de foto gezet.

Ashley

Hallo allemaal, Woensdag 18 oktober vertrek ik met 14 andere studenten voor 4 weken naar China. Onze eerste stop zal zijn in Shanghai. Hier brengen we in totaal 3 weken door. De overgebleven week zijn we te vinden in Peking / Beijing. Via deze site wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avontuur in China door verhalen en foto's te plaatsen.

Actief sinds 11 Okt. 2017