Dag 11 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Ashley de Mol

Blijf op de hoogte en volg Ashley

29 Oktober 2017 | China, Sjanghai

Vandaag zijn we om half 11 vertrokken richting Qibao. Dit is ongeveer 1,5 uur met de metro. Het was vandaag wat bewolkt en winderig weer. In eerste instantie wilde we naar dit plaatje, omdat we hier met een bootje zouden kunnen varen.
Door het 'mindere' weer bedachten we onderweg al dat dit niet het beste idee zou zijn, maar we zouden daar kijken wat we tegen zouden komen.

Eenmaal daar aangekomen zijn we richting de old town gelopen. Erg leuk en erg druk. Het was een smalle winkel straat met allerlei winkeltjes. Je kon er sjaals, souvenirs maar ook eten kopen. We hebben onze ogen uitgekeken en nog wat dingetjes verkocht. Afdingen ging hier helaas niet goed..
De etenskraampjes waren erg gevarieerd van dumplings tot varkersneuzen. Niet alles rook even fris.
Ook kwamen we voorbij een soort 'volendams' winkeltje waarbij je je kon verkleden en op de foto kon gaan. We zagen Chinese ouderen actief meedoen aan hun 'gym' op straat. En een klein meisje zat aan de kant van de weg te plassen. We hebben wederom onze ogen uitgekeken.

Nadat we onze inkopen hadden gedaan zijn we op zoek gegaan naar een plek om wat te eten. We kwamen uit in een onwijs groot shoppingcenter waar je ook kon eten. Hier hebben we wat 'verwesterde' gegeten.

Na het eten zijn we terug gegaan met de metro naar het hotel en hebben we hier weer lekker gegeten!

• 31 Oktober 2017 - 14:53

Anita:

Oh...dat lijkt me idd verschrikkelijk zo'n markt met levende dieren.

Ashley

Hallo allemaal, Woensdag 18 oktober vertrek ik met 14 andere studenten voor 4 weken naar China. Onze eerste stop zal zijn in Shanghai. Hier brengen we in totaal 3 weken door. De overgebleven week zijn we te vinden in Peking / Beijing. Via deze site wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avontuur in China door verhalen en foto's te plaatsen.

Actief sinds 11 Okt. 2017