Dag 22 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu

Dag 22

Door: Ashley de Mol

Blijf op de hoogte en volg Ashley

09 November 2017 | China, Sjanghai

Vandaag moesten we om 9 uur op de university zijn. De eerste les die we hadden was tai chi. Deze les was een herhaling van de vorige les maar ook een klein stukje vervolg. De man was nog altijd even ongeduldig. We hadden deze les met de andere Nederlandse studenten samen. Voor hun is het de eerste week in China.

Na de tai chi les hadden we weer les over de verschillende Chinese geneeswijzen. Omdat we wederom samen waren met de andere Nederlandse studenten kregen we wat herhaling. Wat jammer was.

Na deze les hadden we pauze en tijd om onszelf om te kleden. Na de pauze hadden we 'Chinese spoken'. Waar we nog meer woorden en zinnen geleerd. De docent vertelde dat de Chinese taal erg lastig is omdat 1 woord of karakter meerdere betekenissen heeft. Wat het erg lastig maakt. De docent heeft Chinese les gevolgd maar zou nu als nog geen krant kunnen lezen. Er zijn ook onwijs veel karakters dus het blijft lastig.

Na deze les hadden we de 'farewell party' waarbij we een diploma uitgereikt kregen van afgelopen weken!

Na school zijn we met z'n allen naar de stad vertrokken om, deze keer, op de hoogste toren van Shanghai te gaan kijken hoe mooi het uitzicht is. Deze toren is de 2e hoogste van de wereld en wij zijn erop geweest!
We waren in ongeveer 15 sec op 546 m hoogte waren en dus een prachtig uitzicht hadden over de hele stad.

Nadat we boven uitgekeken waren zijn we met z'n alle wat gaan drinken op een terrasje en daarna wat gaan eten. Uiteindelijk waren we pas half 11 terug in het hotel.

Ashley

Hallo allemaal, Woensdag 18 oktober vertrek ik met 14 andere studenten voor 4 weken naar China. Onze eerste stop zal zijn in Shanghai. Hier brengen we in totaal 3 weken door. De overgebleven week zijn we te vinden in Peking / Beijing. Via deze site wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avontuur in China door verhalen en foto's te plaatsen.

Actief sinds 11 Okt. 2017