Dag 12 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: Ashley de Mol

Blijf op de hoogte en volg Ashley

30 Oktober 2017 | China, Sjanghai

Vandaag zijn we om 8.00uur vertrokken met de bus richting het 'wild animal park'. De buschauffeur had denk ik last van een zware rechtervoet, hij had het gas er goed op. Daardoor zijn we eerst ook nog verkeerd gereden.

Het verkeer hier is echt een ongeregeld zooitje. Ze rijden kris kras door elkaar en halen langs alle kanten in. Je hoort hier ook constant mensen tuteren en in het begin werd ons verteld dat ze dat doen om aan te geven dat er verkeer aankomt, maar ondertussen weet ik ook dat het gebruik wordt bij ongeduldigheid. Wij worden er soms gefrustreerd van dat mensen bijv. op een scooter constant tuteren. Ze zouden het net als bij ons moeten bestraffen, zou een hoop frustratie schelen. Ook rijd een politie auto hier bijna altijd standaard met zwaailichten aan.. en wij maar denken dat er iedere keer iets aan de hand was. Ook stopt het verkeer bijvoorbeeld niet voor een ambulance die met spoed langs komt. Kunnen wij ons niks bij voorstellen

Het dierenpark was leuk, maar een beetje standaard. Het is wat je gewend bent van een dierentuin alleen was het grote doel vandaag natuurlijk de panda's. Ook hebben we een wild tour gedaan. Waar we o.a. tijgers, beren en leeuwen hebben gezien. Vanuit de bus werd er eten naar de dieren gegooid of de dieren werden gelokt met een half dode kip die aan een touwtje hing. Erg zielig. We hebben veel foto's gemaakt en veel dieren gezien. Je had ook een baby dieren park. Waar we o.a. kleine tijger en leeuwtjes zagen.

Na het bezoek aan de dierentuin zijn Naomi en ik wat boodschappen gaan doen om de komende dagen te overleven in Beijing. Daarna kwamen we in de lobby de twee docenten tegen die vandaag aangekomen zijn.

Vanavond zijn we met de hele groep inclusief 3 docenten, waarvan er 2 vandaag aangekomen zijn en 1 morgen vertrekt, gaan eten.

Ashley

Hallo allemaal, Woensdag 18 oktober vertrek ik met 14 andere studenten voor 4 weken naar China. Onze eerste stop zal zijn in Shanghai. Hier brengen we in totaal 3 weken door. De overgebleven week zijn we te vinden in Peking / Beijing. Via deze site wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avontuur in China door verhalen en foto's te plaatsen.

Actief sinds 11 Okt. 2017