Dag 1 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Ashley de Mol

Blijf op de hoogte en volg Ashley

19 Oktober 2017 | China, Sjanghai

Vandaag, de grote dag van de reis naar China!
Weggebracht door mijn moeder en m'n oma kwamen we aan op Schiphol waar we nog een uur de tijd hadden. We hebben samen nog even geluncht. Om 14:00 uur hadden we met de hele groep afgesproken bij het meetingpoint op Schiphol. Waarna we met zijn alle zouden gaan inchecken. Dit gaat tegenwoordig allemaal digitaal natuurlijk dus het was soms even zoeken hoe het werkte. Ook je koffer moest je digitaal inchecken voor je vlucht. Deze keer zat ik zelf meer dan een kilo onder het toegestane gewicht. Dit is een voor mij een wonder!!

We zijn allemaal ongedeerd de douanes doorgekomen. Een vrouw die ons hielp was wel jaloers op ons 'schoolreisje' want die hadden ze vroeger niet hoor. Dan kon je hooguit kiezen voor de Efteling. Eenmaal door de douane hadden we nog een uur de tijd voordat we afgesproken hadden bij de gate. We hebben ons opgesplitst waarbij we met een deel van de groep een koffie zijn gaan drinken bij de Starbucks.

Om 16:00 uur zijn we doorgelopen naar de gate. Gate nummer 05 was 9-12 minuten lopen stond er aangegeven. Eenmaal bij de gate viel het op dat t overgrote deel van de mensen wat op dezelfde vlucht zat te wachten van Chinese afkomst was. Gek he.

We konden gaan boarden. We zaten met de hele groep vlak bij elkaar. Onderling wat schuiven van plaatsen om toch te zitten bij degene die je al wat langer kent. We waren allemaal erg onder de indruk van het televisie systeem in de stoel voor je. Hierop kon je films kijken, spelletjes doen, de reis in de gaten houden maar ook chatten met anderen in het vliegtuig. Na een half uur vol verwondering naar t scherm gestaard te hebben, werd ook de uitleg die ze normaal in t gangpad uitleggen, afgebeeld op het schermpje. Na de uitleg zijn we al snel gaan taxiën en opgestegen. Los van de Nederlandse bodem voor 4 weken!

In het vliegtuig kregen we al snel het eerste drankje aangeboden en de keuze is reuze want je kan water kiezen maar ook bier of wijn. Na dit eerste drankje heb ik de eerste film maar gestart.
Een tijdje later kregen we eten aangeboden. Je kon kiezen 'chicken of beef'. Trouwens.. dan denk je halverwege een rij te zitten en dus niet de laatste te zijn met de keuzes van eten en drinken. Helaas. Wij waren de rij waar de stewardess stopte. En de keuze dus minimaal was. Waardoor ik kip koos en vlees kreeg. Ondanks dat was het wel lekker stamppot met balletjes gehakt. De salade die erbij zat heb ik mezelf maar niet aan gewaagd.
Ook zat er een toetje bij met wit vla chocolade saus en 3 slagroomsoesjes. Hiernaast kreeg je ook een klein broodje en een doosje met crackertje kaas en boter. Hoe Hollands kun je het hebben!

Rond half 9 moesten alle luikjes naar beneden 'het wordt alweer vroeg licht' werd daarbij verteld, want ja in China is het 6 uur later. Ik heb even geslapen alleen werd ik telkens wakker van m'n hoofd dat omviel. Vanaf 10 uur maar weer een filmpje gaan kijken. Tegen half 12 kregen we ieder een zakje chips en een bakje met water. Hierna toch nog wat proberen te slapen maar het blijft lastig.

Rond half 1, Nederlandse tijd, werd ik verrast door een aantal medereizers. Het was vandaag mijn verjaardag. Ik kreeg mooie oranje slof klompen en een kado kaart voor een leuk dagje uit. Het slapen is ook daarna niet echt gelukt. Maar de vermoeidheid viel mee. Rond half 8 kwam er een stewardess vragen naar mw de mol. Terwijl ik net een beetje aan het wegdoezelen was, werd ik ook namens KLM gefelicteerd met m'n verjaardag door middel van een kaartje en een glaasje champagne. Erg leuk!

Om 9:45 zijn we geland, vroeger dan gepland was. We moesten hier weer door douane en toen wachten op onze koffers.
Dit verliep gelukkig moeiteloos. We werden opgewacht door 2 vrouwen en de buschauffeur. Deze begeleiden ons naar de bus waarmee we naar de campus/hotel gebracht zouden worden.
Eenmaal aangekomen bij het hotel vielen we bijna over de hoge stoepranden heen. In het hotel moesten alle paspoorten apart worden ingecheckt wat erg lang duurde. Wat voor een groep studenten die amper geslapen heeft niet erg fijn is.

Nadat de kamers verdeeld waren en we onszelf konden opfrissen zijn we met de hele groep naar de campus gelopen waar we konden pinnen. Ook de directeur kwam even langs. We zijn naar de kantine gebracht waar we wat rijst, kip, kipnuggets en salades op hebben.

Nadat we wat gegeten hebben zijn we nog wat gaan rondkijken met de groep rond de campus en het hotel. In de lokale supermarkten zijn wij de bezienswaardigheden. Ook is er tussen de campus en het hotel en soort markt/kermis waar je eten en kleding kan kopen maar ook op ballonnen kunt schieten.

Nadat we alles hier gezien hadden wij we terug naar de kamer gegaan en hadden we avondje voor onszelf met als tip om niet al te vroeg te gaan slapen. Uiteindelijk hebben we onszelf wakker kunnen houden tot 8 uur en zijn toen lekker gaan slapen.

  • 20 Oktober 2017 - 16:04

    Ans Verkerke:

    Hoi Ashley,
    Je zult zich afvragen ,hoe weet Ans dit nu.
    Nou ik had vandaag ,vrijdag, met jou moeder even bardienst,ze was zo trots en vertelde dit.
    Ik vind het leuk je te volgen.
    Wat een mooie en leuke ervaring!
    Dit nemen ze in iedergeval niet meer van je af, leuk hoor.
    Ashley heel veel succes en ik lees je blog hoor
    Groetjes vanuit een fris nederland




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ashley

Hallo allemaal, Woensdag 18 oktober vertrek ik met 14 andere studenten voor 4 weken naar China. Onze eerste stop zal zijn in Shanghai. Hier brengen we in totaal 3 weken door. De overgebleven week zijn we te vinden in Peking / Beijing. Via deze site wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avontuur in China door verhalen en foto's te plaatsen.

Actief sinds 11 Okt. 2017
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 11778

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2017 - 13 November 2017

China 2017

Landen bezocht: