Dag 2 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Ashley Mol - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Ashley de Mol

Blijf op de hoogte en volg Ashley

20 Oktober 2017 | China, Sjanghai

Naomi en ik waren beide vroeg in de ochtend al wakker. Gelukkig zijn we daarna beide nog in slaap gevallen tot 10 uur. Toen kwamen we erachter dat het ontbijt ook tot 10 uur was dus wij snel wat kleren aangetrokken en gelukkig mochten we nog even wat eten.

De man die daar werkte wilde communiceren met ons. In het chinees. Hij kwam er, na 3 keer dezelfde tekens opschrijven in verschillende groottes, achter dat het niet ging werken. Daarna konden we nog even rustig wakker worden en onszelf klaarmaken aangezien we pas om 1 uur op de campus moesten zijn.
We werden in de campus begeleid naar een soort van 'vergaderruimte' waar we een welkom kregen van de directeur en enkele begeleiders voor de komende weken. We moesten een lijst invullen met onze gegevens waarna een Chinese mevrouw bij iedereen onze Chinese namen invulde. We zijn vanuit hier naar de lunch ruimte gelopen die helaas gesloten was. Daarna kwam onze docent een Chinese student tegen die ze van het voorjaar in Nederland heeft ontmoet. Deze student heeft ons naar een restaurant gebracht waar we lekker gegeten hebben. Er stond een draai schijf in het midden waarmee het eten doorgegeven kon worden. Dit was erg lekker en gezellig!

Na het eten zijn we met zijn alle richting de metro gelopen en hebben we de metro gepakt naar de stad. Deze hele rit met overstappen duurt 1,5 uur!! Hele grote stad dus!
Om in te checken bij de metro moet je tas door een controle laten gaan, net als op Schiphol. Zodra je hier niet aan mee werkt wordt je hardhandig aangepakt door de politie. Dit zagen we ook nog gebeuren.

In de metro was het wisselend. De ene keer stond je hutjemutje op elkaar. Het andere moment had je alle ruimte. Eenmaal aangekomen in de stad moesten we zien uit te zoeken welke kant we op moesten lopen om langs de tempels te lopen. Ook al wisten we van te voren dat ze al dicht zouden zijn. We moesten toch ergens heen lopen. Vanuit de tempels zijn we richting het water gelopen waar we een mooi uitzicht hadden. Hierna hebben we met z'n alle nog een koffie gedronken bij de Starbucks geweest!
Daarna zijn we op zoek gegaan naar de dichtstbijzijnde metro en hebben we bij het hotel nog iets gegeten. Ook hebben we even de planning voor morgen besproken. Morgen gaan we naar de yuyang garden en the bund!

En Ohja.. we zijn blij met onze oordoppen want de chinezen in het karaoke cafe, dat boven het hotel ligt, kunnen niet zo goed zingen!

• 21 Oktober 2017 - 09:27

Opa Bastiaanse:

Al 2 dagen leuke verslagen en mooie foto s zo blijven we goed op de hoogte hoe het gaat en hoe het er daar uit ziet geniet er van oma en opa Bastiaanse

Ashley

Hallo allemaal, Woensdag 18 oktober vertrek ik met 14 andere studenten voor 4 weken naar China. Onze eerste stop zal zijn in Shanghai. Hier brengen we in totaal 3 weken door. De overgebleven week zijn we te vinden in Peking / Beijing. Via deze site wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avontuur in China door verhalen en foto's te plaatsen.

Actief sinds 11 Okt. 2017